Kiderült, mely munkahelyeken hódít már az AI

munkahely ai

Kiderült, mely munkahelyeken hódít már az AI


A mesterséges intelligencia (MI vagy AI) térnyerése szinte minden ágazatban tetten érhető, a DLA Piper globális kutatásából pedig az is kiderül, hogy Magyarországon mely területek a leginkább érintettek. A cég hatszáz interjút készített évente átlagosan kilencszázmillió dolláros forgalmat bonyolító vállalatok vezetőivel és tanácsadóival.

A felmérés szerint Magyarországon leginkább a multik kezdtek el AI-szolgáltatásokat beépíteni a mindennapi működésükbe, méghozzá elsősorban az ügyfélszolgálatok területén.

A globális telekommunikációs szektor egyes szereplői saját AI-rendszereket fejlesztenek, míg mások inkább külső technológiai szolgáltatókkal működnek együtt. A vezetők kilencvenhat százaléka számolt be arról, az AI már valamilyen szinten beépült a munkavégzésbe, hetvenkét százalékuk pedig arról nyilatkozott, hogy külső technológiai szolgáltató eszközét vagy megoldásait veszi igénybe.

A leggyakoribb alkalmazási területnek az ügyfélszolgálat (ötvenkilenc százalék) illetve a kutatás-fejlesztés, termékfejlesztés (ötvenhét százalék) bizonyult.



A vezetőknek ugyanakkor csak alig a fele (negyvenöt százalék) tartja kritikusnak az AI hatékony alkalmazását a cég értékteremtése és versenyképessége szempontjából, viszont csak mintegy a harmada ódzkodik a technológia széles körű bevezetésétől elsősorban a szabályozási környezet bizonytalansága miatt.

Harminchat százalék bizonytalan abban, hogy az AI bevezetése az esetükben megfelelne-e a jelenlegi jogszabályi előírásoknak, és harminckilenc százalék szerint az is kérdéses, milyen irányú fejlődés várható az AI szabályozási környezetének terén.

Ezek a bizonytalanságok visszaköszönnek az AI gyakorlati bevezetésekor is: a válaszadók elsöprő többsége (több mint kilencven százaléka) szerint a folyamat egyik legnagyobb kihívása a megfelelő vállalatirányítási rendszer kialakítása, illetve a hatályos jogszabályoknak való megfelelés. Adatvédelmi problémák vagy a szabályozási rendszer hiányosságai miatt a döntéshozók közel fele szakított már meg bevezetési folyamatot, a cégek hatvanöt százalékánál szerződést is bontottak az AI-megoldást biztosító társasággal, többnyire etikai aggályok miatt.

Forrás: MTI, képek: Unsplash, Unsplash

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kérj tőlünk hírlevelet!

    Név*

    Email cím*


    Támogasd a Cenwebet extrákért, és hogy sokáig tartson ez a közös kaland!

    Támogass egy 15 éve ingyenes nonprofit portált és egy természetvédelmi rezervátumot!

    még több AI

    Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

    még több tech

    Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük