A bankok és a mesterséges intelligencia
A bankszektor globális bevételét ezermilliárd dollárral is megnövelheti a mesterséges intelligencia 2030-ra a Roland Berger tanácsadó cég felmérése szerint. Az MI a jelentősen növekvő üzleti forgalom, a jobb árazás és a jobb ügyfélélmény révén fog többletbevételeket generálni, emellett pedig akár 30 százalékkal csökkennek majd a működési és a kockázati költségek.
A cég több mint ötven példát
azonosított a mesterséges intelligencia banki alkalmazására az ügyfélkapcsolati alkalmazásoktól a lakossági banki szolgáltatásokon át a vagyon- és befektetési menedzsmentig.
A mesterséges intelligencia a középszintű irodai alkalmazásoknál jobb eredményeket hoz a csalások felderítésében és megelőzésében is. A kiberbiztonság és a kiberellenálló-képesség területén a mesterséges intelligencia már most is jelentős előnyökkel jár. A back-office alkalmazások, például a fizetési és az informatikai műveletek, de az adatkivonás, a dokumentumfeldolgozás és minden más automatizálható folyamat is kézenfekvő célpontja a mesterséges intelligencia alkalmazásának.
A mesterséges intelligencia térhódítása azonban új kockázatokkal és bizonytalanságokkal is jár a pénzügyi szolgáltató szervezetekben. Eközben pedig az elmúlt két évben tapasztalt gyors fejlődés tovább gyorsul. A banki vezetők 2025 végére várják a fordulópont elérését, ami után a mesterséges intelligenciát leggyorsabban alkalmazó bankok elkezdik realizálni az előnyöket.
Forrás: MTI, kép: Unsplash
Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!
Kedves olvasó,
ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért elérsz minden támogatói tartalmat. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).
Ha egyik mód sem megfelelő, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is köszönjük!