Netflix vagy Videa? Lehull a lepel a filmezési szokásainkról

filmnézés

Netflix vagy Videa? Lehull a lepel a filmezési szokásainkról


A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) három nemzetközi (Disney+, HBO Max, Netflix) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) tartalomfogyasztási értékeit vizsgálta április és június között.

Az eredmények azt mutatják, hogy a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millióan keresik fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió ember.

Emellett a platformokon eltöltött idő hossza is számottevő: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek.

Ezek az adatok csak a mobilról, tabletről vagy éppen számítógépről filmezőkre vonatkoznak, az okostévét használók minden bizonnyal tovább emelik mind a felhasználók számát, mind a filmnézéssel töltött idő hosszát.

A legnépszerűbbnek a Netflix és a Videa a bizonyult egy-egymillió látogatóval, utánuk következik az HBO Max és a Disney+, melyeket fél-félmillióan keresnek fel, míg a Jobbmintatv.online oldalát csaknem 300 ezren nézik hetente.

A lista végén a két nagy kereskedelmi televízió áll: áprilisban a TV2 Play-hez még több mint 300 ezren csatlakoztak, majd a nézőszám meredek esésbe kezdett, és a nyár elején már csak körülbelül százezren voltak kíváncsiak rá. Az RTL Most kínálatát átlagosan 145 ezren választották hetente.

Összességében egy átlagos hét leforgása alatt a legfiatalabb korcsoport (16-29 évesek) közel fele (46,3 százaléka, vagyis 735 ezer fő), a 30-59 év közöttiek kétötöde (39,7 százaléka, vagyis 1,5 millió fő), míg a 60-75 évesek kicsivel kevesebb mint harmada (32,2 százaléka, vagyis 357 ezer fő) kereste fel a vizsgált hét oldalt vagy a hozzájuk tartozó applikációk egyikét.

A legfiatalabb felhasználók átlagosan több időt töltöttek filmnézéssel, mint az idősebbek, közel heti két óra negyven percet. A Disney+ és a Netflix is elsősorban a 30 év alattiaknál volt igazán népszerű.

Az internetes tartalmak fogyasztásának trendje, miszerint inkább mobiltelefonon és tableten keresztül neteznek többet a magyarok, a film- és sorozatnézés terén is meghatározó jelenség.

Egy átlagos hetet tekintve az HBO Max kivételével a platformokat legalább közel másfélszer annyian látogatták meg mobilról vagy tabletről, mint asztali számítógépről vagy laptopról. Azonban az eltöltött idő alapján a nagyobb kijelző és a kényelem elsődleges szempont, mert a számítógépről internetezők hetente több időt töltenek el a képernyő előtt, mint a mobilos társaik.

Forrás: MTI, kép: Unsplash

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kérj tőlünk hírlevelet!

    Név*

    Email cím*


    Támogasd a Cenwebet extrákért, és hogy sokáig tartson ez a közös kaland!

    Támogass egy 15 éve ingyenes nonprofit portált és egy természetvédelmi rezervátumot!

    még több film

    Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

    Tényleg ez minden idők legjobb filmje?

    A Rotten Tomatoes filmértékeléséket és filmkritikákat gyűjtő weboldal összeállította minden idők 300 legjobb filmjének listáját. Persze az merőben szubjektív…Tovább

    még több élet

    Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

    2 hozzászólás

    1. Rengeteg jó film van- emiatt én jómagam is túl sok időt töltök a filmes oldalakon. A moziba járásnak is megvan a maga varázsa, mégis inkább úgy tűnik mindenki az otthoni mozizást választja. Most éppen három könyvet raktam magam köré az esti időtöltéshez, hogy ne csábuljak mindig el a filmekhez. Utoljára nem is olyan rég az új Oppenheimer filmet néztem meg a moziban- nagyon jó, Cillian Murphy különösen.

      1. Author

        Nagy kísértés a streaming, az biztos. Nagyon kényelmes, kézenfekvő. Egy nagy képernyővel meg szinte moziélmény otthon.

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük