A hideg vízben úszás igazi gyógyszer lehet

úszás

A hideg vízben úszás igazi gyógyszer lehet


A hideg vízben való úszás csökkentheti a menopauza pszichikai és fizikai tüneteit, és segíthet a menstruáció során tapasztalt kellemetlenségek leküzdésében is. Minderre a University College London (UCL) kutatói által készített tanulmány derített fényt.

Sokan számoltak be a jótékony hatásokról

A kutatásban 1114, 16 és 80 év közötti nő vett részt, többségük a 45-59 éves korcsoportba tartozott. A résztvevők közül 758-an élték át épp a menopauzát a kutatás idején, és közülük sokan számoltak be a hideg víz jótékony hatásairól. 46,9 százalékuk mondta el, hogy a hideg vízben való úszás csökkentette a szorongását, 34,5 százalék pedig arról számolt be, hogy a hangulatváltozásait mérsékelte. A nők egyötödénél csökkent az éjszakai izzadás, és 31,1 százalékuknál szorultak vissza a hőhullámok.

A nők közül 711-en a menstruációs problémák kapcsán nyilatkoztak a víz jótékony hatásairól. Ennek a csoportnak csaknem a fele (46,7 százalék) említette a szorongás, 37,7 százalék pedig a hangulatváltozások csökkenését. Huszonegy százalékuk jobban aludt, 37,6 százalék pedig kevésbé volt ingerlékeny.

Minél gyakrabban vagy hosszabb ideig úszott valaki, annál nagyobb valószínűséggel számolt be a szimptómák csökkenéséről. Sokan kifejezetten azért úsztak, hogy mérsékeljék a tüneteket.

Több nőt ösztönözhet sportolásra

A hideg vízről korábban is tudták, hogy javíthatja az ember kedélyét és csökkenti a stresszt, a jeges fürdőt pedig régóta használják sportolók izmainak regenerálására és gyógyítására.

Ugyanakkor további kutatásokra van szükség, hogy kiderüljön, pontosan milyen gyakran, mennyi ideig és milyen hőmérsékletű vízben kell úszni ahhoz, hogy az hatásos legyen. A kutatási eredmények mindenesetre arra utalnak, hogy az úszás alternatív megoldás lehet a menopauzával küzdő nőknek, és több nőt ösztönözhet sportolásra. A hideg vízben úszóknak viszont vigyázniuk kell, nehogy kihűljön a szervezetük, sokkot kapjanak, vagy a hideg víz rendellenességet okozzon a szívműködésükben.

A menopauza kezelésében jelenleg elsődleges a hormonterápia, de a holisztikus megközelítés is fontos lehet, és a tüneteket a hormonok mellett a rendszeres testmozgással, a kiegyensúlyozott étrenddel, a megfelelő alvással és a stressz csökkentésével együtt lehet mérsékelni.

Forrás: MTI, kép: Unsplash

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kedves olvasó,

ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért, 2200 forint támogatásért elérsz minden támogatói tartalmat, a heti videókat és írásokat is. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).

Ha egyik mód sem megfelelő neked, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a hello@centauriweb.hu vagy a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is megköszönve, és remélve, hogy szövetségesek leszünk.   

még több egészség

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

még több tudomány

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

1 hozzászólás

  1. Sok éven át ( amíg Kaposváron éltem, az uszoda 15 percre volt tőlem ), hetente legalább 2x mentem úszni, a harmadik alkalom pedig egy olyan vizitorna volt ahol a csapat ugyancsak életkorban menopauza plusz minusz 10 év voltak. Önmagában a mozgás és a társaság öröméért mentünk. Imádtam- sajnos itt Szhelyen olyan messze van az uszoda, hogy annyira már nem vagyok motivált, hogy menjek, másrészt vagy hajnalban, vagy késő este lehet menni, mert egyebekben a sportolóké.
    Szóval nyilván nem a hideg víz a lényeg, hanem a mozgás.Amúgy valóban a vízben lenni olyan mint a meditációban a teljes eggyé válás a hullámokkal, átmos, ringat, olyan mintha az anyukánk hasában lennénk. Pusztán az úszás monotóniájától a testben bekapcsolnak ezek a korai élmények.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük