Egyre többen indulnak autóval Horvátországba

autóval horvátországba

Egyre többen indulnak autóval Horvátországba


Már júniusban dugók és torlódások alakultak ki a horvát autópályákon, ami még a szakembereket is meglepte. Idén júniusban 586 917 járművel gurult több a horvát autópályákon, mint tavaly ilyenkor. Az idei év első hat hónapjában pedig 44 480 545 járművet regisztráltak, ami 4,3 millióval több, mint tavaly az első hat hónapban volt.

Horvátországba láthatóan egyre többen utaznak, ami köszönhető a schengeni csatlakozásnak, az euró bevezetésének, de annak is, hogy más népszerű úti célokat most sokan lehúztak a bakancslistáról: a Közel-Keletet a háború, Görögországot pedig a hőhullámok és az erdőtüzek miatt.

Horvátország a turisták felkapott autós úticéljává vált, különösen igaz ez a németekre, akik az idén a korábbi évekhez képest rövidebb tengerparti utakat terveznek. A rengeteg autó pedig komoly forgalmi dugókat és torlódásokat okoz az autópályákon. De a fennakadásokért maguk a sofőrök is felelősek, akiknek vezetési stílusa miatt jönnek létre az úgynevezett fantomleállások vagy fantomtorlódások.

Például, amikor egy kamion az autópályán nagy forgalom mellett kezd előzni egy másik kamiont, fékezésre késztetve ezzel a mögötte haladó összes járművet. De a túl nagy sebességgel közlekedő autósok is okoznak ilyen fantomleállásokat, ha a forgalom sűrűsége miatt hirtelen fékezni kényszerülnek. Ilyenkor a leállás hullámként terjed hátrafelé, és a forgalom 20 kilométer per órás sebességre csökken.

A szakemberek szerint megoldás lenne, ha 80-100 kilométer per órás sebességkorlátozásokat vezetnének be ebben az időszakban. Emellett Horvátország már évek óta tervezi, hogy változtat a fizetőkapus rendszeren is. Az új rendszer kizárja a készpénzfizetést, és kötelezővé teszi az elektronikus készülékek, úgynevezett fedélzeti egységek használatát az autókban. Így nem kell megállni az útdíjfizetés miatt, de ezt 2026 előtt nem vezetik be.

Ugyanakkor ismét bevezetik a nyári tarifát, és tíz százalékkal magasabbak lesznek az autópályadíjak július 1-je és szeptember 30-a között. A nyári tarifa nem vonatkozik a nehézgépjárművekre, így az autóbuszokra és kamionokra sem.

A szezonális útdíjat azért vezetik be, mert a teljes éves forgalom mintegy 40 százaléka a nyári hónapokra tevődik. Ebben az időszakban jelentősen megnőnek a karbantartási, biztonsági, felügyeleti és forgalomirányítási költségek.

Horvátország nemrég azzal került be a hírekbe, hogy először kapott két Michelin-csillagot egy étterme.

Forrás: MTI, kép: Unsplash

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kedves olvasó,

ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért elérsz minden támogatói tartalmat. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).

Ha egyik mód sem megfelelő, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is köszönjük!   

még több utazás

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

Pál apostol és a kempingezés világnapja

Idén első alkalommal hirdette meg az ENSZ turisztikai szervezete, az UNWTO a kempingezés nemzetközi világnapját. A dátumnak pedig június 29-ét, Pál apostol névnapját…Tovább

1 hozzászólás

  1. Semmi pénzért nem ülnék be autóba senki mellé, hogy az Adriára menjek- anno sokat mentünk főleg az Isztriára- igaz akkor még nem voltak ilyen jó autó pályák.
    Van vonat Splitbe Bp.-ről a keletiből indul este. Terveztem is, hogy kipróbálom- nagyon népszerű így jóval előbb kell foglalni. Itt a link, ha nem baj ide teszem.
    https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/ma-indul-splitbe-idei-elso-adria-intercity
    Nem olcsó, de az autópálya díjak, meg a benzin sem.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük