Csökkent az üdítők cukortartalma

üdítők cukortartalma

Csökkent az üdítők cukortartalma


A gyártók önkéntes vállalásai nyomán Magyarországon 2022-ben tovább csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma. Ezek az értékek most negyvenöt és fél százalékkal alacsonyabbak, mint 2010-ben voltak – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ).

A receptúrák átalakításával és új termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú (azaz decinként legfeljebb húsz kalóriát tartalmazó) és kalóriamentes üdítők aránya huszonhárom százalékról hatvankét százalékra nőtt.

Az italgyártók már 2020 végére szerették volna elérni, hogy felére csökkenjen az italok átlagos cukor- és kalóriatartalma, de ekkor az még csak negyvenhárom százalékkal lett kevesebb 2010-hez képest.

2010-ben az üdítőitalok átlagos energiatartalma decinként negyven kalória volt, ma már csupán 21,8.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi üdítőital-gyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint kilencvenöt százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy nyolcvanöt százalékát képviseli.

Forrás: MTI, kép: Unsplash

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kedves olvasó,

ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért, 2200 forint támogatásért elérsz minden támogatói tartalmat, a heti videókat és írásokat is. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).

Ha egyik mód sem megfelelő neked, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a hello@centauriweb.hu vagy a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is megköszönve, és remélve, hogy szövetségesek leszünk.   

még több gasztro

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

még több hír

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük