A hőségben több lehet a vonatkésés, ezt kéri a MÁV

vonatkésés

A hőségben több lehet a vonatkésés


Az extrém hőségben gyakrabban meghibásodhatnak a többnyire túlkoros vasúti járművek, berendezések és a sínek – figyelmeztetett a MÁV Zrt., amely emiatt azt kéri, hogy indulás előtt tájékozódjunk az esetleges fennakadásokról.

Lebeszélnek a vonatozásról

Azonban mint hozzáteszik, sajnos a járműpark nagy részében még nincs klíma, csak úgynevezett légjavító-berendezés. Ezek a korábbi készülékek azonban a 35 fokos vagy azt meghaladó hőséggel már nem bírnak. A több napon át tartó rendkívüli forróságban pedig növekszik a meghibásodás esélye. Arra kérik a hőségre érzékeny, egészségük miatt veszélyeztetett utasokat, hogy a hőségriasztás ideje alatt csak a legszükségesebb esetben induljanak útnak. Akik számára pedig a Volánbusz helyközi buszai párhuzamos megoldást kínálnak, használják ki a vármegye- és országbérletek előnyeit, az érintett buszok 84 százalékán ugyanis klímaberendezés működik.

Felhívják a figyelmet arra is, hogy mindig elegendő mennyiségű ivóvízzel vagy szomjoltó folyadékkal induljunk útnak, de napközben a forgalmasabb busz- és vasútállomásokon továbbra is vizet osztanak a harmadfokú hőségriasztás ideje alatt.

Nem bírja a klíma

A vasúttársaság üzemirányítói igyekeznek minél gyorsabban reagálni, ha a rendkívüli időjárási körülmények miatt operatív beavatkozásra van szükség. Lehetőségükhöz képest intézkednek szerelvénycserével, másik szerelvény vagy pótlóbusz beállításával. Emellett folyamatosan vizsgálják a járművek klímaberendezéseinek beállítását, a klímákon rendkívüli tisztításokat végeznek és lehetőség szerint soron kívül javítják a rendkívüli terhelés miatt bekövetkező meghibásodásokat.

A klíma miatti panaszok kivizsgálása után legtöbbször az derül ki, hogy a kérdéses készülékek működtek, csak a technikai korlátaik miatt nem voltak képesek olyan mértékben lehűteni a levegőt, hogy az az utasok többségének komfortos legyen.

Utazásra a reggeli és esti órákat javasolják, és felhívják a figyelmet arra is, hogy az újabb gyártású IC-, EC-kocsikban, a többcélú teres bisztró- és prémiumkocsikban, valamint a klímás motorvonatokban (FLIRT, KISS, Talent, Uzsgyi, Desiro) a klímaberendezések hatásfoka jellemzően az igényeknek megfelelő.

A síneket is deformálhatja a hőség

Ha ennek előjelei mutatkoznak, akkor sebességkorlátozást vezethetnek be. A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak, így nő a felsővezeték-szakadás, az áramszedőtörés vagy -sérülés kockázata. A MÁV karbantartó szakemberei folyamatosan készen állnak arra, hogy elhárítsák a vasúti hálózatban keletkező hibákat.

Forrás: MTI, kép: Pixabay

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kedves olvasó,

ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért elérsz minden támogatói tartalmat. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).

Ha egyik mód sem megfelelő, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is köszönjük!   

még több utazás

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

Így zajlott az olimpiai megnyitó

Formabontó, csaknem négyórás megnyitóval vette kezdetét pénteken a XXXIII. nyári olimpia Párizsban. A ceremóniát először rendezték stadionon kívül, a versenyzőket…Tovább

1 hozzászólás

  1. Nos én tipikusan vonatozós vagyok, igaz csak max. egy órányi távolságban. Terveztem holnapra (szombat) is- nem messzire, de lehet törlöm a projektet:-))

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük