Átalakult a borravaló intézménye

borravaló

Átalakult a borravaló intézménye


Továbbra is népszerű a borravaló intézménye Magyarországon, de a fiatalabbak már jobban meggondolják, mennyivel adjanak többet a szolgáltatásokért – ez derül ki a Hellopay fizetési rendszereket üzemeltető társaság közleményéből.

Az online felmérés márciusban készült 1000 fős mintán, a 18 és 65 éves magyarországi internetezők körében. A megkérdezettek közössége nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió szerint reprezentatív.

A megkérdezettek háromnegyede jár valamilyen rendszerességgel olyan helyekre, ahol szokás borravalót adni, ez főképp a fiatal felnőttek és a magasabb jövedelműek körében jellemző. A legtöbben (30 százalék) a szolgáltatás minőségétől teszik függővé a borravalót, a válaszadók negyede pedig szívesen ad akár többet is a megszokottnál. 20 százalék egyszerűen hagyománynak tekinti a borravalót, és mindössze 13 százalék zárkózik el tőle, 10 százalék pedig a hangulata alapján dönt.

A válaszokból úgy tűnik, hogy a borravaló adását egyértelműen a szolgáltatással való elégedettség motiválja Magyarországon.

Abban az esetben, ha nem számolnak fel szervizdíjat, a többség 5-10 százalékos összegű borravalót ad, szervizdíj mellett pedig átlagosan 6 százalékot. A bankkártya a borravaló-fizetésben már megelőzte a készpénzt, mely utóbbi az ország keleti részében népszerűbb. A mobiltelefonos fizetés a fiatal felnőttek körében terjedt el leginkább.

Forrás: MTI, kép: Unsplash

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kedves olvasó,

ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért elérsz minden támogatói tartalmat. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).

Ha egyik mód sem megfelelő, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is köszönjük!   

még több gasztro

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress


    

2 hozzászólás

  1. A szervízdíj is a tulajdonosé lett – sajnálom a pincéreket, hogy ettől a kis extrától is megfosztották őket. Vannak kedvenc helyeink ahol mindig adunk az ismerős pincéreknek, pedig azonnal mondják, hogy a számlában benne van a szervízdíj. Legutóbb, Körmenden egy helyes fiatal pincér megkérdezte adjon -e számlát arról amit csakis neki szántunk:-))))), úgy tűnik nem futott még bele ilyen helyzetbe.
    Valahogy olyan ez mint az orvosok parasolvenciája- vannak orvosok sajnos akik nem bírnak leszokni erről. Mélységesen elszomorít ha arról hallok, besúgókat kellett az eüi. ellátó rendszerbe alkalmazni, hogy ” elkapják a bűnös doktort”. A páciens is azt csinálja amit szokott- szóval megpróbál adni pluszt. Rendszer szinten ez rettenetes, hogy morális bizalom helyett kápó rendszert működtetnek. Azért vagyunk sokan akik sosem vettek el plusz pénzt azért mert rendesen dolgoztak. Szóval érdekes dolgok ezek- most úgy látszik a pincérek kerültek sorra,(bár gőzöm sincs milyen fizetésekért dolgoztatják őket) kíváncsian várom mikor jönnek a fodrászok a kozmetikusok no meg a műkörmösök:-))))

    1. Úgy tűnik, a besúgó szerepre mindig van ember…😔
      A pincéreket én is sajnálom, nem hiszem, hogy bárhol is milliós fizetésük lenne.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük