Frissítés | Ezért szakadhatott ki az utasszállító ajtaja

boeing baleset

Ötezer méter magasan történt baleset egy Boeing géppel


Az amerikai légiközlekedési hatóság felszállási tilalmat rendelt el szombaton a Boeing 737-9 MAX modellekre, miután egy új utasszállító gépből kiszakadt egy panel, ami az egyik vészkijáratot helyettesítette.

Az Alaska Airlines Portlandből Kaliforniába tartó járatán alig hat perccel a felszállás után, mintegy ötezer méteres magasságban alakult ki a veszélyes helyzet. A hirtelen nyomáscsökkenés következtében utasok mobiltelefonját szippantotta ki a levegő, és egy közelben ülő gyermek felső ruházatát is elragadta.


Beszámolók szerint az utastérnek közvetlenül azon a részén, ahol az ablak kiszakadt, szerencsére nem ült senki.

A pilóták rögtön elrendelték az oxigénmaszkok használatát, vészjelzést adtak le, visszafordultak, és nem sokkal később landoltak Portland repülőterén.

Laza csavarok

Amerikában több száz gépet vizsgáltak át annak érdekében, hogy kiküszöböljék az eset megismétlődését. A United légitársaságnál pedig több hiányosságot, többek között kilazult rögzítéseket találtak az átnézett Boeing 737 Max 9-es gépeken.

A United közlése szerint az érintett ajtópanelre vonatkozó vizsgálat során üzembe helyezéssel kapcsolatos problémákat találtak, aminek nyomán megerősítettek egyes rögzítéseket. Az Alaska Airlines-nál ez alapján szintén okozhatták laza csavarok a balesetet. Ezt a speciális fejlesztésű típust egyébként, ahol az egyik középső vészkijáratot egy panel helyettesíti, a United és az Alaska Airlines mellett néhány külföldi légitársaság is használja.

Az amerikai hatóságok hétfőn egy családi ház kertjében találták meg a kiesett panelt.

Hatalmas szerencse

A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség elnöke szombati sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, “nagyon, nagyon szerencsések vagyunk, hogy (az eset) nem végződött valami sokkal tragikusabb módon”. Mint Jennifer Homendy elmondta, a gép 26-os üléssorában, ahonnan az oldalpanel kiszakadt, senki nem ült. Teljesen másként végződhetett volna az eset akkor is, ha már utazómagasságban, kilenc-tízezer méteren történik az incidens, amikor az utasok egy része kikapcsolja a biztonsági övet. Az esetben érintett gép egyébként szinte teljesen új volt, alig két hónapja állt forgalomba.

Forrás: MTI, kép: Unsplash

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kedves olvasó,

ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért, 2200 forint támogatásért elérsz minden támogatói tartalmat, a heti videókat és írásokat is. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).

Ha egyik mód sem megfelelő neked, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a hello@centauriweb.hu vagy a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is megköszönve, és remélve, hogy szövetségesek leszünk.   

még több utazás

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

még több repülő

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

3 hozzászólás

  1. Micsoda nem várt esemény- te jó ég, eddig úgy gondoltam sokkal biztonságosabb repülővel utazni mint a szárazföldön.

  2. Author

    Szerintem még ezzel együtt is biztonságosabb marad. A Boeingekkel viszont előfordulnak néha problémák, de ezeket kivizsgálják.

  3. A Boing hatalmas márkanév- mégis ott is vannak az új gépeknél problémák. Szóval akkor ne vegyen az ember a vészkijárathoz jegyet. Próbarepülés nincs az új gépek beüzemelésénél? A technikai nem várt események úgy tűnik csupán élesben derülnek ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük