Csökkentené az Európai Bizottság a kínai Tesla vámját
Az Európai Bizottság azt javasolja,
hogy csökkentsék 20,8 százalékról kilenc százalékra a kínai gyártású Tesla elektromos autókra kivetett vámot – jelentette be az európai uniós végrehajtó testület kedden Brüsszelben.
Az indoklás szerint a döntést a tavaly októberben elindított, folyamatban lévő szubvencióellenes vizsgálat keretében hozták. A bizottság július elején jelentette be, hogy ideiglenesen 37,6 százalékig terjedő kiegyenlítő vámot vet ki a Kínából származó, kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos járművek (BEV) behozatalára, ugyanakkor hozzátette, hogy a testület által vizsgált három kínai gyártóra egyedi vámok vonatkoznak.
Az átlagosan 20,8 százalékos vám az elektromosjármű-gyártásban érdekelt azon kínai vállalatokra vonatkozott, amelyek együttműködtek az uniós vizsgálatban. Az intézkedés célja az olcsónak tartott, kínai állami támogatással gyártott elektromos járművek EU-ba irányuló dömpingjének megakadályozása. Az ideiglenes vámok legfeljebb négy hónapig érvényesek, ezen időtartamon belül – vagyis október elejéig – az uniós tagállamok szavazásával döntést kell hozni a végleges vámokról. Megállapodás esetén a vámok ötéves időtartamra véglegessé válnak.
A brüsszeli bizottság kedden azt is bejelentette, hogy az EU folytatja a tárgyalásokat a kínai hatóságokkal, és nyitottnak mondta magát olyan megoldásra is, amelynek révén a kiegyenlítő vámok elkerülhetők lesznek. A testület jelezte: egyelőre az ideiglenes vámokból érkező bevételt is félreteszik, hogy szükség esetén rendelkezésre álljon.
JATO Dynamics piackutató cég adatai szerint a múlt hónapban éves összevetésben 35 százalékkal, 14 ezer 869-re nőtt a teljesen elektromos BMW járművek értékesítése Európában. Eközben a Tesla autók eladása 16 százalékkal, 14 ezer 561-re csökkent.
A Tesla továbbra is vezető szerepet tölt be Európában az eladott elektromos járművek számát tekintve, de egyre inkább csökken az előnye olyan cégekkel szemben, mint a BMW és a Volvo Car.
A JATO adatai alapján Európában összesen 139 ezer 300 új elektromos járművet adtak el júliusban, 6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál részben annak a hatására, hogy több országban, így Németországban és Svédországban is megszüntették vagy csökkentették a piaci ösztönzőket.
Európában júliusban a 10 legkelendőbb elektromos autómárka
- a BMW
- és a második Tesla után
- a Volkswagen (12 ezer 213),
- a Volvo (10 ezer 533),
- az Audi (8618),
- a Mercedes (8365),
- a Peugeot (6361),
- a Hyundai (6292),
- a Kia (6034)
- és a Renault (5638) volt.
Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!
Kedves olvasó,
ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért elérsz minden támogatói tartalmat. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).
Ha egyik mód sem megfelelő, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is köszönjük!