A tökéletes pár jól illusztrálja, mi a baj a Netflixszel

A tökéletes pár

A tökéletes pár jól illusztrálja, mi a baj a Netflixszel


Nemrég fejeztünk be két remek sorozatot, amelyekben Nicole Kidman olyan feleséget alakít, akinek az élete csak látszólag tökéletes: a Tudhattad volna és a Hatalmas kis hazugságok is tetszett, különösen az utóbbi zseniális és nagyon tanulságos. Kíváncsian vártuk tehát a harmadik, hasonló szellemű művet is, A tökéletes párt, amelynek egyben előképe is a Hatalmas kis hazugságok (a Fehér lótusz mellett). Ez a film viszont annyira unalmas, hogy a felénél abban kellett hagynunk.

Felmerülhet, hogy a film a Hatalmas kis hazugságokhoz hasonlóan egyszerre akarta hozni a szappanoperai és a drámai vonalat, de ez nem sikerül neki, és végül a két szék között a pad alá esik. Maradunk egy se hús, se hal valamivel, amiben hosszú perceken és órákon át nem történik az égvilágon semmi. A Hatrészes filmet szokás szerint nyugodtan meg lehetett volna vágni egy feszesebb tempójú két-háromórás filmre, hogy ne rabolja az emberek idejét a sok semmittevés, de az nem lett volna olyan kényelmes a filmgyártónak, amely így plusz háromórányi tartalmat tölthetett fel. Félreértés ne essék, bírom a lassú filmeket, ahol a lassúságnak van funkciója, feszültséget teremt, oda kell közben figyelni. De itt csak múlik az idő és nincs feszültség, legalábbis, ami az első három részt illeti.


Miért kell táncolni?

A film nem igazán tudta eldönteni, hogy milyen stílust, milyen hangvételt kövessen: könnyed limonádé krimi legyen vagy komolyabb társadalmi dráma. Ezt jól illusztrálja a főcím, amiben az egész stáb gagyi táncot jár a tengerparton. Az egész annyira indokolatlan és oda nem illő, hogy még maguk a stábtagok is kiakadtak, hogy ezt miért kell. Nicole Kidman nem is akart benne részt venni, mert azt mondta, hogy szerinte a karaktere, Greere valójában nem táncolt volna, inkább csak kívülről figyel, ahogyan a filmben is teszi ezt. Szerintem igaza van.

Persze a táncból végtelen mennyiségű tartalmat lehet majd gyártani a táncimádó TikTokon. Amerikában például már ki is lőttek a táncra vonatkozó Google-keresések, de lehet, hogy nemcsak ezért, hanem azért is, mert téma lett ez a fura tánc. Lehet, hogy a Netflix újabb kipipálandó elemet adott a filmekben kötelezően szerepeltetendő dolgok listájára: legyen benne valami tiktokos.


Miről szól a film?

A film alapötlete és története egyébként érdekes is lehetne. Egy család a középső fiú esküvőjére készül, de az előestén vízbe fullad a menyasszony barátnője. Szép lassan kiderül, hogy a háttérben más szálak is vannak, és semmi nem olyan, mint amilyennek a felszínen látszik. Emellett van egy társadalmi része is: hogy milyen beházasodni egy ilyen gazdag családba, ahol egy kekeckedő anyós próbálja az embert az őrületbe kergetni. A gazdagok élete egyébként is trendi téma, mostanában sok ilyen filmet látni.

A helyszín egy elbűvölő és hipergazgad tengerparti városka az egykori bálnavadász szigeten, a massachusettsi Nantucketen. A sziget remek filmes helyszín, gyakran játszódnak is a környéken romantikus filmek, például a Katie Fforde regényeiből készültek, amelyek elérhetők a Youtube-on is, és meglepően jól összerakottak. A tökéletes pár történetének szerzője, Elin Hilderbrand egész regénysorozatot szentelt Nantucketnek.


A Netflix viszont miért okoz folyamatosan csalódást a középszerű cuccaival? Mi a különbség egy átlagos romantikus film és egy átlagos netflixes film között? Mintha utóbbinál nem lenne egy olyan minőségbiztosítási rendszer, amely garantálja, hogy bizonyos alapdolgok megvannak a filmekben, például történet, vágás, karakter. A Netflixen gyakran nem azért nézünk meg egy filmet, mert az jó, hanem mert annyit beszélnek róla, mindenki megnézi és mi sem akarunk lemaradni. Sokszor az ember talán észre sem veszi, hogy rossz filmet látott, mert csak az van a fejében, hogy ez most menő.

A háttérfilm műfaja

Gyakran esik szó arról, hogy csökken az ember figyelmének ideje, romlik a figyelem minősége. De egy-egy film gyakran már meg sem követeli, hogy odafigyeljünk, mintha eleve úgy készült volna, hogyha kimarad egy-két jelenet, egy-két rész, nem történik semmi, az ember nem maradt le semmiről. Filmnézés közben nyugodtan nyomkodhatja a telefonját vagy végezhet házimunkát. Régebben a tévé is szolgált hasonló célokat, hogy csak háttérelem volt, a Netflix is átvette ezt a szerepet. De ha rendesen akarunk filmet nézni, akkor alaposan fel kell túrni a kínálatot.

Címlapkép: Netflix

Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!


Kedves olvasó,

ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért elérsz minden támogatói tartalmat. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).

Ha egyik mód sem megfelelő, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is köszönjük!   

még több film

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük