Olivier Messiaen ikonikus műve a Zeneakadémián október 15-én!
Kortárs tánccal, vetítéssel és fényinstallációval adják elő Olivier Messiaen Kvartett az idők végezetére című kompozícióját október 15-én a Zeneakadémia Solti-termében.
A Zeneakadémia szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a hegedűre, csellóra, klarinétra és zongorára komponált kvartett
a 20. századi zeneirodalom egyik legnagyobb hatású kamaraműve.
Olivier Messiaen (1908-1992) a második világháború idején hadifogságba esett, ott írta korszakalkotó remekművét, amelynek alapgondolatát a Jelenések könyve egyik mennyből leszálló angyalának mondata ihlette: “idő többé nem lészen”.
A Zeneakadémia előadását
- Matuska Flóra gordonkaművész
- és Radnóti Róza zongoraművész álmodta meg,
- velük lép fel Varga Oszkár (hegedű),
- Szűcs Péter (klarinét)
- és Dani Imre (zongora).
Az előadás koreográfusa és táncosa Góbi Rita táncművész, a produkció részeként szintén fellép Bozsányi Liliána, Czvikli Fanni és Kiss Petra Rebeka táncos. Az animációkat, médiaanyagokat Maruscsák Dávid és Sánta Balázs multimédia-művészek készítették, a mottót Mácsai Pál előadásában hallhatja majd a közönség, emellett Szűcs Edit jelmeztervező ruhája lesz látható az előadáshoz készült filmen, amelynek operatőre Kerényi Dániel volt.
Bővebb információk a koncertről a www.koncert.zeneakademia.hu weboldalon találhatók.
Forrás: MTI | Borítókép: Pixabay
Hozzászólásokhoz gördülj a kapcsolódók alá!
Kedves olvasó,
ha nem vagy még támogató, lépj be a Klubba ITT. Csupán havi két kiló kenyér áráért elérsz minden támogatói tartalmat. Alkalmi támogatásra Paypalon keresztül van lehetőség (kattints a kis gombra!).
Ha egyik mód sem megfelelő, de szeretnéd támogatni a Cenwebet és a rezervátumot, akkor keress minket mailben a centauri16@gmail.com címen. Segítségedet előre is köszönjük!
Belehallgattam.
Nem ez az egyetlen XX. századi darab, amire azt mondom, hogy talán majd egy következő életemben élvezni fogom. Most nem így van. 🙁
Sajnálom!
Rákerestem a szerzőre, és ezt találtam:
“1952-től kezdve Messiaen egyre inkább zenéjébe integrálta a madarak énekét. Hihetetlen pontossággal jegyezte le a madárcsicsergéseket, amik sokszor egész művek alapanyagául szolgáltak.”
Lehet, hogy ismerkedem még egy kicsit a zenéjével! 🙂
Ugyanígy vagyok ezzel – bár a darab közepén találtam egészen megnyerő futamokat. 🙂
Odáig valószínűleg nem jutottam el a hallgatásbanl! 😀
Messiaen, vajon felvett nèv?