• Slider
  • previous arrowprevious arrow
    next arrownext arrow
    Slider
  • Slider

2016.01.15. Gyönyörűszép életveszély (4. nap)

jack londontúra2016. január 15. 9:33
facebook-buttonÜRES HORDÓK ÉS BABILONGOLYÓK (4. nap)
Jó reggelt. Először is köszönöm az élénk figyelmet. Másodszor röviden az éjszakáról. Ahogy azt vártam, különös hangok között töltöttem, de nem a jég ropogását és csilingelését hallottam, sokkal inkább dörrenéseket. A hajó hosszú percekig mozdulatlanul állt, néma csöndben (a tök sötétben), aztán váratlanul megmozdult és neki ütődött a jégnek. Alapvetően két hangot adott ez az ide-odaverődés a lékben. Mintha üres hordók lökdösődtek volna a vízen (az egyikben lettem volna én), és ugyanakkor rendszeresen hallottam egy másik nagyon jellegzetes hangot is, amiről most sem tudom, mi okozta. Mintha pattogó babilongolyók gurulnának egy bádogcsatornában. Ettől még gyorsan elaludhattam volna, de időről időre olyan erővel ment a hajó a jégnek, hogy a kabin aljában olybá tűnt, nekem rohant egy másik hajó. Szóval kicsit szokni kellett ezt a hordókra, kongákra, golyókra írt ütős-darabot, így aztán három is elmúlt, mire elaludtam. Utána viszont édes volt az álom.
Reggel 8-kor jól ébredtem, ahogy kibújtam a kabinból, madarak reppentek szét, legalább 150 tőkés réce, 20 kerceréce, és vagy 80 sirály (dankasirályok, viharsirályok és sárgalábú sirályok).
Most ismét a benzinkúton vagyok, töltöm a telefont, írom a posztot, aztán várom, hogy Laci jelentkezzen és elinduljunk a vízen át Tihanyba. Reggelre a szél kiseperte a jeget az öbölből. Komor az idő, a nap nem süt, a víz ólomkék, viszont a szél a tegnapinál jóval élénkebb. Míg Tihanyba nem érek, szavazhattok még a további útirányra.
Kövessetek napközben is, mert előfordulhat, hogy szükség lesz további szavazásra (más útirányokról).
Azon leszek, hogy mihamarabb bejentkezhessek, és hogy estére képekkel, esetleg videóval lepjelek meg benneteket.
Legyen szép napotok! Kísérjetek továbbra is. Jön a hó, a hideg, a még keményebb fagy, az alaszkai tél. Hajrá Jack London!
Üdv nektek: Cen’
www.centauriweb.hu

2016. január 15. 11:39
facebook-buttonIme a furdoszobam! Hogy tetszik? Rusztikus stilus panoramaval.

2016. január 15. 12:21
facebook-buttonKifutottunk! Jo szellel.

2016. január 15. 15:21
facebook-buttonSzelviharba kerultunk de kikeveredtunk belole. Tihanyig nem jutunk mar el. Most kikotot keresunk. Az overalos fazon en vagyok. Durva nap ez a mai. De rohadt jo.

2016. január 15. 17:42
facebook-buttonA legrosszabb vízen töltött pillanat is szebb egy szárazföldinél!
Remélem ezt ma Te is megtapasztaltad Centauri barátom! Azt gondolom különleges és az utadhoz méltó ismeretségre tettél ma is szert. Jó kalandozást és sok szerencsét kívánok!
Íme egy fotó kikötésetek után!

2016. január 15. 19:41
facebook-buttonA JÓBÓL IS MEGÁRT A SOK? (4. nap)
Tegnap bőségesen adtam az anyagot, ma kicsit rövidebb leszek, bár épp ma oldalakat írhatnék, de a helyzet az, hogy a hajózásunk valódi kalandtúrába fordult egy ponton. Dél körül mobilról még bejelentkeztem a Facebookra azzal, hogy kihajóztunk jó széllel. Nos, ez a jó szél a Keleti medence közepén annyira jó, illetve sok lett, hogy kétszer kaptunk puffot (ha jól idézem Lacit), ami annyit tesz, hogy egy szélroham kis híján felborítja a hajót. A harmadik etapban ez a hirtelen, támadó szél oly durva lett, hogy be kellett vonni a vitorlákat, de kábé másodpercek alatt, és vészsebességgel kellett kidobni a horgonyt, míg Laci felrakja a motort. Egészen addig temérdek gyönyörűséget láttunk, gardarajokat dézsmáló madárfelhőket, a komor ég mögül előbukkanó napot, volt pár remek száguldásunk a vízen, ám végül kimondottan örültünk a partnak. Ugyanis miután a vitorlákat bevontuk, és áttértünk a motoros hajtásra, az északi part mentén jégtáblákkal találkoztunk, és kikötőre lelni se volt egyszerű.
Az élet (a szél) ezúttal felülírta a szavazataitokat is. Balatonfüred helyett az elsöprő többség Keszthely útirányra szavazott, s arra is mentem volna, ha elérjük Tihanyt. De nemhogy Tihanyt nem értük el, még annak is örültünk, hogy végül partot értünk, és hol másutt, ha nem Balatonfüreden. Onnan akadt is egy fuvarom Lovas felé, ahol van meghívóm. Így ma itt töltöm az éjjelt. Köszönet Bartuc Gabriellának és Fenyvesi Ottónak, hogy meghívtak, és ma – ilyen egészen rendkívüli, váratlan bejelentkezéssel – befogadtak éjjelre. A Keszthelyre szavazók sem maradnak hoppon, ígérem, innen Keszthely felé megyek tovább.
Ma készült a legtöbb felvétel, az első igazán jó videók is. Ezekből igyekszem mihamarabb összevágni egy kis anyagot. Nem mellesleg rám férne egy borotválkozás, és talán mosás sem ártana, mert a kalandtúra jóvoltából gyakorlatilag merő iszap lettem.
Köszönet a füredi hajósoknak a segítségért. És innen is üzenem Lacinak és Szaszának: Élmény volt veletek az út. Laci! Jó kapitány vagy. Igaza volt Szaszának, amikor azt mondta: mellette nem kell félnem semmitől. És Szasza! Lenyűgöző a bátorságod és életvidámságod. Örülök, hogy megismerhettelek benneteket, és remélem, hogy simán hazakerül a jég fogságába esett Nene. A hajó, amin életemben először hajóztam igazán. Mert ez igazi volt. Nem wellness. Hajóút. A javából. Valószínűleg a Nene az utolsó vitorlás, amely még járt a téli Balatonon ebben a szezonban.